Keisčiausi kada nors padangėse skraidę lėktuvai

Nuo tos dienos, kai broliai Raitai pirmą kartą pakilo į dangų, aviacijos entuziastai visame pasaulyje ėmė kurti pačias neįtikėtiniausius lėktuvus. Kai kuriuos iš jų lėktuvais netgi sunku pavadinti, tai, greičiau, tik skraidymo priemonės. Su keisčiausiomis iš jų mes jus ir supažindinsime.

Stipa-caproni

Stipa-Caproni

Stipa-Caproni – tai tarsi vienvietis lėktuvėlis, kuris valgė po šeštos valandos. Išpampęs korpusas savyje slėpė propelerį, kuris padėdavo šį nediduką, tačiau smarkiai nutukusį lėktuvą, pakelti nuo žemės. Šis italų inžinierių šedevras buvo sukurtas 1932-aisiais. Lėktuvas gebėjo išvystyti vos 68 km/h greitį ir, kadangi, nebuvo visai niekuo pranašesnis už kitus to meto lėktuvus, dar tais pačiais metais nuspręsta atsisakyti jo tobulinimo.

McDonnell XF-85 Goblin

McDonnell XF-85

Šis amerikiečių kūrinys greičiau primena vaikišką lėktuvą, į kurį prekybos centre gali įsėsti ir pilotu pasijusti neramus vaikas. 1948-aisias sukurtas lėktuvas turėjo būti Convair B-36 bombonešių palydovas. Kitaip sakant – lydėti bombonešį į mūšio lauką ir saugoti nuo priešo lėktuvų. Vis dėlto, pagaminus vos du modelius ir išleidus daugiau nei 3 milijonus JAV dolerių, lėktuvo gamybą nuspręsta nutraukti.

de Lackner HZ-1 Aerocycle

de Lackner HZ-1 Aerocycle

Ši vieno asmens skraidyklė taip pat buvo suprojektuota amerikiečių. 1954-aisiais į pirmąjį skrydį pakilęs sraigtasparnis turėjo būti naudojamas kare. Pagal idėją apmokyti karius juo skristi turėjo trukti vos 20 minučių, tačiau paaiškėjo, kad tokio laiko yra gerokai per mažai ir po poros tragedijomis pasibaigusių skrydžių skraidyklės gamybą nuspręsta nutraukti.

SNECMA Coléoptère

SNECMA Coléoptère

SNECMA Coléoptère – tai orlaivių pasaulio vabalas, būtent taip iš prancūzų kalbos verčiamas jo pavadinimas. Šis orlaivis 1950-aisiais išsiskyrė tuo, kad jo paleidimui buvo reikalingas itin mažas plotas ir jokio pakilimo tako. Vis dėlto, vienvietis orlaivis devinto savo skrydžio metu sudužo ir tada buvo nuspręsta nebefinansuoti antrosios skraidyklės gamybos.

Avro Canada VZ-9 Avrocar

Avro Canada VZ-9 Avrocar

Panašu, kad šią skraidyklę projektavo dideli ateivių entuziastai. NSO primenantį lėktuvą 1958-aisiais sukūrė kanadiečiai. Galingomis turbinomis varoma skraidyklė turėjo tapti didžiulį greitį išvystančiu ir greitai kryptį keičiančių lėktuvu. Vis dėlto, dėl itin prasto pasirodymo bandymų metu ir nestabilumo ore po poros metų šio projekto vystymą nuspręsta nutraukti.

Caproni Ca.60

caproni_ca60_transaereo

Caproni Ca.60 – tai tarsi laivas su sparnais. Šiam gigantui ore išsilaikyti padėdavo 9 sparnai, o vieno skrydžio metu jis galėjo gabenti šimtą keleivių. Tiesa, ne tik oru, bet ir vandeniu. Deja, bet šis laivas-lėktuvas sudužo jau antrojo skrydžio metu ir jį gaminusi italų firma nusprendė, kad sukurti dar vieną tokį milžiną būtų pernelyg brangu.

Pamėkite mūsų puslapį:

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *