11 įdomių faktų apie BMW

BMW pirmojo pasaulinio karo metu gamino ne automobilius, o lėktuvų variklius. Varikliai buvo tokie geri, kad jais varomi lėktuvai gerino ne vieną rekordą ir karo metu buvo visų trokštami. Tik vėliau BMW ėmė gaminti motociklus, o dar vėliau – ir automobilius.

Jei ne Versalio sutartis, pasirašyta po pirmojo pasaulinio karo, BMW greičiausiai ir dabar vis dar gamintų lėktuvų variklius. Būtent Versalio sutartis uždraudė Vokietijos įmonėms gaminti karinius lėktuvus ir variklius jiems.

BMW pavadinimo raidės šifruojasi kaip „Bayerische Motoren Werke“ – „Bavarijos motorų gamykla“. Įdomu tai, kad pačioje pradžioje BMW buvo BFW – „Bayerische Flugzeugwerke“ („Bavarijos lėktuvų gamykla“).

Pirmasis BMW sukurtas automobilis gavo Dixi vardą. Tiesa, BMW tebuvo tik gamintojai, automobilio koncepcija priklausė English Austina gamyklai ir šio tipo automobiliai, tik su kitais pavadinimais, buvo gaminami tiek Japonijoje Datsun gamintojo vardu, tiek ir Amerikoje Bantum vardu.

Nors daug kas mano, kad BMW logotipas simbolizuoja lėktuvo propelerį ir ankstyvąją BMW istoriją, iš tiesų tai tėra Bavarijos regiono vėliavos fragmentas.

Savo pirmąjį elektromobilio prototipą BMW sukūrė dar 1972 metais. Iš esmės tai buvo BMW 1602 modelis, prikrautas baterijų ir su automatine pavarų dėže. Tai buvo daugiau eksperimentinis modelis nei bandymas sukurti realų produktą.

Centrinio BMW ofiso pastato stilius yra kaip keturių cilindrų BMW variklio.

BMW M1 automobilis yra BMW ir Lamborghini mišinys. Nors šios dvi kompanijos niekuo nesusijusios ir viena yra vokiečių kompanija, o kita – italų, tačiau 1970 metais šios dvi automobilių gamintojos suvienijo jėgas prie bendro projekto. Jų tikslas buvo sukurti nenugalimą lenktyninį automobilį, tad Lambirghini buvo idėjos iniciatorius ir dizaino kūrėjas, o BMW turėjo pasirūpinti važiuokle bei varikliu. Vis dėlto, dėl finansinių sumetimų Lamborghini greitai iš projekto pasitraukė ir BMW nusprendė užbaigti grandiozinį projektą vieni patys. Taip po kurio laiko gimė superautomobilis – BMW M1.

Kai kuriems žmonėms BMW automobilių pagrindinis akcentas yra ne ant kapoto esantis logotipas, o automobilio priekinės grotelės. Jos netgi yra pramintos „inkstų grotelėmis“, nes yra panašios į inkstus formos. Tokios grotelės naujus BMW modelius lydi jau nuo 1933 metų, kai buvo išleistas BMW 303.

Nors BMW geriausiai žinomas kaip automobilių gamintojas, kompanija vis dar turi nebaigtų darbų aviacijoje ir netgi traukinių idustrijoje. BMW vis dar kuria interjerus Singapore Airline turimiems lėktuvams bei naujiems traukiniams, riedantiems San Franciske.

Nors dauguma gamintoju liaujasi gaminti atsargines dalis automobiliams, kai praeina kelios dešimtys metų nuo jų gamybos pradžos, BMW vis dar gamina atsargines dalis savo automobiliams, pagamintiems antrojo pasaulinio karo metu. BMW turi specialią programą „BMW Classic Program“, kuri leidžia užsisakyti atsargines dalis, kątik nuriedėjusias nuo konvejerio, senoviniams automobiliams.

Pasidalink patikusiu straipsniu

Jums taip pat gali patikti...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *