Keisčiausi kada nors padangėse skraidę lėktuvai

Nuo tos dienos, kai broliai Raitai pirmą kartą pakilo į dangų, aviacijos entuziastai visame pasaulyje ėmė kurti pačias neįtikėtiniausius lėktuvus. Kai kuriuos iš jų lėktuvais netgi sunku pavadinti, tai, greičiau, tik skraidymo priemonės. Su keisčiausiomis iš jų mes jus ir supažindinsime.

Stipa-caproni

Stipa-Caproni

Stipa-Caproni – tai tarsi vienvietis lėktuvėlis, kuris valgė po šeštos valandos. Išpampęs korpusas savyje slėpė propelerį, kuris padėdavo šį nediduką, tačiau smarkiai nutukusį lėktuvą, pakelti nuo žemės. Šis italų inžinierių šedevras buvo sukurtas 1932-aisiais. Lėktuvas gebėjo išvystyti vos 68 km/h greitį ir, kadangi, nebuvo visai niekuo pranašesnis už kitus to meto lėktuvus, dar tais pačiais metais nuspręsta atsisakyti jo tobulinimo.

McDonnell XF-85 Goblin

McDonnell XF-85

Šis amerikiečių kūrinys greičiau primena vaikišką lėktuvą, į kurį prekybos centre gali įsėsti ir pilotu pasijusti neramus vaikas. 1948-aisias sukurtas lėktuvas turėjo būti Convair B-36 bombonešių palydovas. Kitaip sakant – lydėti bombonešį į mūšio lauką ir saugoti nuo priešo lėktuvų. Vis dėlto, pagaminus vos du modelius ir išleidus daugiau nei 3 milijonus JAV dolerių, lėktuvo gamybą nuspręsta nutraukti.

de Lackner HZ-1 Aerocycle

de Lackner HZ-1 Aerocycle

Ši vieno asmens skraidyklė taip pat buvo suprojektuota amerikiečių. 1954-aisiais į pirmąjį skrydį pakilęs sraigtasparnis turėjo būti naudojamas kare. Pagal idėją apmokyti karius juo skristi turėjo trukti vos 20 minučių, tačiau paaiškėjo, kad tokio laiko yra gerokai per mažai ir po poros tragedijomis pasibaigusių skrydžių skraidyklės gamybą nuspręsta nutraukti.

SNECMA Coléoptère

SNECMA Coléoptère

SNECMA Coléoptère – tai orlaivių pasaulio vabalas, būtent taip iš prancūzų kalbos verčiamas jo pavadinimas. Šis orlaivis 1950-aisiais išsiskyrė tuo, kad jo paleidimui buvo reikalingas itin mažas plotas ir jokio pakilimo tako. Vis dėlto, vienvietis orlaivis devinto savo skrydžio metu sudužo ir tada buvo nuspręsta nebefinansuoti antrosios skraidyklės gamybos.

Avro Canada VZ-9 Avrocar

Avro Canada VZ-9 Avrocar

Panašu, kad šią skraidyklę projektavo dideli ateivių entuziastai. NSO primenantį lėktuvą 1958-aisiais sukūrė kanadiečiai. Galingomis turbinomis varoma skraidyklė turėjo tapti didžiulį greitį išvystančiu ir greitai kryptį keičiančių lėktuvu. Vis dėlto, dėl itin prasto pasirodymo bandymų metu ir nestabilumo ore po poros metų šio projekto vystymą nuspręsta nutraukti.

Caproni Ca.60

caproni_ca60_transaereo

Caproni Ca.60 – tai tarsi laivas su sparnais. Šiam gigantui ore išsilaikyti padėdavo 9 sparnai, o vieno skrydžio metu jis galėjo gabenti šimtą keleivių. Tiesa, ne tik oru, bet ir vandeniu. Deja, bet šis laivas-lėktuvas sudužo jau antrojo skrydžio metu ir jį gaminusi italų firma nusprendė, kad sukurti dar vieną tokį milžiną būtų pernelyg brangu.

Pasidalink patikusiu straipsniu
Dar daugiau įdomaus turinio mūsų Facebook puslapyje! Kviečiame mus sekti:

Jums taip pat gali patikti...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Šioje svetainėje naudojame slapukus, kad užtikrintume tinkamą svetainės veikimą, analizuotume naršymo statistiką, individualizuotume Jūsų naršymo patirtį bei teiktume Jums aktualius reklaminius skydelius. Taip pat dalijamės informacija apie tai, kaip naudojatės mūsų svetaine su mūsų reklamos ir analizės partneriais. Plačiau
Slapukų nustatymai
Sutikti
Nesutikti
Privatumo ir slapukų politika
Privatumo ir slapukų politika
Pavadinimas Aktyvuotas

Kas mes esame

Mūsų tinklalapio adresas yra: https://skaitalas.lt

Kokius asmeninius duomenis mes renkame ir kodėl tai darome

Komentarai

Kai lankytojai rašo komentarus tinklalapyje, mes renkame duomenis, matomus komentaro paskelbimo formoje, o taip pat lankytojo IP adresą bei naršyklės vartotojo įrašą, kad apsisaugotume nuo brukalų. Iš Jūsų el.pašto adreso gali būti sugeneruotas anonimizuotas duomenų įrašas (angl. hash) ir pateiktas Gravatar paslaugos teikėjui, norint patikrinti, ar Jūs naudojatės šia paslauga. Gravatar privatumo politika pateikiama čia: https://automattic.com/privacy/. Patvirtinus Jūsų komentarą, Jūsų profilio nuotrauka yra matoma viešai šalia Jūsų komentaro.

Kontaktų formos

Kontaktų formoje Jūsų pateikiami duomenys (tokie kaip vardas, el.pašto adresas), naudojami tiks atsakyti Jums el.paštu ir trečioms šalims neperduodami.

Slapukai (cookies)

Kai Jūs rašote komentarą šiame tinklalapyje, Jūs galite pasirinkti, ar norite, kad Jūsų vardas, el.paštas ir tinklalapis būtų išsaugotas slapukuose. Taip daroma Jūsų patogumui, kad Jums nereikėtų šių duomenų suvedinėti iš naujo, kiekvieną kartą kai komentuojate. Šie slapukai saugomi vienerius metus. Slapukų pagalba yra tvarkomas Jūsų IP adresas, naršymo informacija, tokia kaip aplankytos interneto svetainės sritys, svetainėje praleistas laikas ir pan.

Iš kitų tinklalapių įkeltas turinys

Šiame tinklalapyje gali būti iš kitų tinklalapio įkelto turinio (pavyzdžiui, video, paveikslėliai, tekstas ir pan.). Tokio įkelto turinio peržiūra ir veiksmai su juo šiame tinklalapyje prilygsta apsilankymui tuose tinklalapiuose, iš kurių turinys yra įkeltas. Šie tinklalapiai gali rinkti duomenis apie Jus, naudoti slapukus (cookies), trečiųjų šalių sekimo paslaugas ir stebėti Jūsų veiksmus su įkeltu turiniu, įskaitant ir tuos atvejus, kai turite paskyrą ir esate prisijungęs prie minėtų tinklalapių.

Su kuo mes dalinamės Jūsų duomenimis

Jūsų naršymo duomenimis dalinamės su Google sistema tinklalapio statistikos pildymo ir suasmenintos reklamos rodymo tikslais. Jei šiais duomenimis dalintis nenorite, prašome tai pažymėti slapukų nustatymuose.

Kaip ilgai mes saugome Jūsų duomenis

Jei parašote komentarą, jo tekstas ir metaduomenys yra saugomi neribotą laiką. Taip daroma todėl, kad galėtume atpažinti ir patvirtinti ateities komentarus automatiškai, vietoje administratoriaus patvirtinimo.

Jūsų teisės

Jei Jūs turite paskyrą šiame tinklalapyje, arba kada nors rašėte čia komentarą, galite reikalauti gauti duomenų eksporto failą su visais asmeniniais duomenimis, kuriuos mes turime apie Jus, įskaitant ir tuos, kuriuos pats mums pateikėte. Jūs taip pat galite reikalauti, kad mes ištrintume visus mūsų turimus Jūsų asmeninius duomenis. Šie abu reikalavimai negalioja duomenims, kuriuos mes privalome išsaugoti pagal įstatymą administraciniams, teisiniams ar saugumo tikslams.

Kur mes siunčiame Jūsų duomenis

Lankytojų komentarai gali būti tikrinami naudojant automatinę brukalų paieškos paslaugą.

Kontaktinė informacija

info@skaitalas.lt
Išsaugoti nustatymus
Slapukų nustatymai