Beprotiškiausia lenktynių trasa istorijoje – ant „Fiat“ gamyklos stogo
Pirmojo pasaulio karo metais 80% Italijos gatvėse riedančių automobilių buvo „Fiat“ markės. Augant poreikiui gamykla privalėjo plėstis ir čia gimė vienas originaliausių projektų automobilių gamybos istorijoje – „Lingotto“ gamykla Turine.
Gamyklą pradėta statyti 1916-aisiais. Po 7-erių metų darbai buvo baigti ir „Lingotto“ gamykla oficialiai tapo didžiausia visoje Europoje ir antra pagal dydį visame pasaulyje. Tik „Ford“ savo dydžiu galėjo konkuruoti su šia „Fiat“ gamykla. Suprojektuota jauno dizainerio Giacomo Mattè-Trucco gamykla tapo tikru to meto architektūros šedevru. 5 aukštų pastatas buvo suprojektuotas taip, kad iki pat viršaus spiralės forma nenutrūkstamai tęstųsi gamybos linija. Tokiu būdu pirmajame pastato aukšte pradėjus surinkinėti važiuoklę, penktajame jau buvo prisukami paskutiniai varžtai ir automobilis galėjo išriedėti į gatvę. Tačiau į gatvę jis neriedėdavo, nes dizaineris ant pastato stogo suprojektavo unikalią trasą, kurią privalėjo pravažiuoti kiekvienas naujai surinktas „Fiat“ automobilis. Jei automobilis sėkmingai įveikdavo bandomąjį važiavimą, jis nusileisdavo į pirmąjį aukštą atskiru spiralės formos keliu.
Ši trasa dažnai buvo naudojama lenktynėms tarp gamyklos darbuotojų ir ne tik, joje taip pat buvo filmuojamos lenktynių scenos filme „Itališkas apiplėšimas“. Deja, bet 1982-aisiais gamyklą buvo nuspręsta uždaryti ir paskutinis, įveikęs jos trasą buvo „Lancia Delta“. Taigi, jei jūsų senelis arba tėtis kada nors vairavo „Fiat 124“ ar „Fiat Topolino“ automobilius, pagamintus tarp 1923 ir 1970-ų metų, galite nė neabejoti – pirmuosius kilometrus automobiliuose esantys žirgai nubėgo būtent šioje trasoje.
Dabar gamyklos pastatas naudojamas kaip pramogų vieta Turino gyventojams ir svečiams. Jame įsikūrusios parduotuvės, teatras ir netgi viešbutis. O trasa, esanti ant stogo, vis dar kartais naudojama įvairių automobilių gerbėjų klubų susitikimų metu.