7 mitai apie skrydžius lėktuvu
Bermudų trikampyje dingsta lėktuvai ir laivai
V-VI praėjusio amžiaus dešimtmečiuose buvo paskleistas gandas, kad Karibų teritorijoje dingsta lėktuvai ir laivai. Buvo teigiama, kad pilotai ir laivų kapitonai vengia vadinamojo Bermudų trikampio. Vis dėlto, tai mitas. Šioje teritorijoje nepastebėtas didesnis laivų skendimo ar lėktuvų dingimo atvejų kiekis, o pilotai virš Bermudų trikampio skraido tokiais pačiais kiekiais kaip ir bet kur kitur.
Oras lėktuvuose nėra geros kokybės
Pripažinkime, skrendant lėktuvu susidaro įspūdis, kad oras, kuriuo kvėpuojame, yra kažkoks kitos. Ilgą laiką buvo gajus mitas, kad oras lėktuvuose nėra geros kokybės, jame pilna bakterijų, o virusai iš sergančių ir skraidančių žmonių gali persiduoti itin lengvai. Visgi, šiuolaikiniuose lėktuvuose įrengtos tokios oro filtravimo sistemos, kad jos atitinka ligoninių standartus, tad oras lėktuvuose yra itin švarus. Lėktuve nuolat vyksta oro cirkuliacija, 40% į saloną paduodamo oro yra paimta iš to paties salono ir perleista per filtravimo sistemą. 60% oro yra paimama iš išorės. Skaičiuojama, kad visas oras lėktuve pasikeičia kas 3 minutes.
Tualeto turinys iš lėktuvo išmetamas tiesiog ore
Visi esame girdėję istorijų kaip į ledą sušąlę ekskrementų blokai nukrenta pas ką nors sode ar net pramuša namo stogą. Visgi, tai yra mitas. Visos tualete susikaupusios atliekos saugomos rezervuare ir yra išsiurbiamos specialios transporto priemonės vos tik lėktuvui nusileidus oro uoste.
Alkoholis ore yra stipresnis
Vartodami alkoholį lėktuve žmonės dažniausiai apgirsta kur kas greičiau. Visgi, ne alkoholis ore tampa stipresniu, o žmonės mažiau atsparūs alkoholiui. Dėl slėgio ir žemesnio deguonies kiekio mūsų organizmuose alkoholis tampa kur kas paveikesniu.
Išsijungus vienam iš variklių katastrofa neišvengiama
Mitas. Kad ir kaip baisiai tai skambėtų keleiviui, pilotai yra puikiai treniruoti valdyti lėktuvą su vienu veikiančiu varikliu. Visi dviejų variklių lėktuvai gali saugiai skristi, kilti ir leistis veikiant tik vienam iš variklių.
Lėktuvai gali skristi ir be pilotų pagalbos
Dalis tiesos šiame teiginyje yra – šiuolaikiniai lėktuvai yra gausiai automatizuoti ir turi automatines nusileidimo ir skrydžio valdymo programas. Visgi, šias programas turi aktyvuoti ir prižiūrėti ne kas kitas, o pilotas, kuris realiu laiku reaguoja į oro sąlygas ir kitus niuansus. Tad, be piloto lėktuvai skristi dar nepajėgūs.
Turbulencija gali sukelti lėktuvo avariją
Kol turbulencijos metu jūs esate prisisegęs saugos diržą, o visi daiktai yra saugiai sudėti į jiems skirtas vietas, galite jaustis saugus. Nemaloniausia, kas gali nutikti, tai po saloną gali pradėti skraidyti nesaugiai sudėtas bagažas ar kristi žmonės. Visgi, pačiam lėktuvui turbulencija žalos nedaro, nes viskas, su kuo tuo metu susiduria lėktuvas, tėra oro duobės, o oras lėktuvo konstrukcijos nepažeidžia, tad ir nukristi jam grėsmės nėra.
Taip pat skaitykite:
- Faktai apie lėktuvus
- Keisčiausi kada nors padangėse skraidę lėktuvai
- Susilažinęs lakūnas nutupdė lėktuvą gatvėje šalia baro. Dukart.
- 12 faktų apie skrydžius lėktuvu